نقشه برداری معدن با پهپاد

امروزه استفاده از پهپاد به دلیل مزایای متعددی که دارد، مورد توجه مهندسین نقشه بردار و حتی شرکت های استخراج معادن قرار گرفته است. به کمک پهپاد می توان برداشت های میدانی را سریعتر، کم هزینه تر و با راندمان بیشتر انجام داد.

منظور از راندمان بیشتر این است که در عین افزایش سرعت و کاهش هزینه ها، می توان به داده های مفیدی نظیر ابرنقطه، ارتوفتو، مدل های سه بعدی و مدل های رقومی ارتفاعی (DEM) نیز دست پیدا کرد.
از این داده ها می توان جهت اکتشاف، طراحی معدن، ایجاد راه های دسترسی، استخراج معادن و برداشت وضع موجود و دپومتری و همچنین بررسی احتمال ریزش دیواره ها بخوبی استفاده کرد.
برای مثال داده ای نظیر ارتوفتو می تواند به مهندسین اکتشاف جهت مشاهده جزئیات بیشتر از زمین با کیفیت بالا بدون پیمایش تمامی منطقه کمک نماید. یا اینکه از ابرنقاط می توان جهت تولید نقشه های توپوگرافی و همچنین تولید مدل های سه بعدی جهت طراحی معادن استفاده نمود.
از DEM منطقه نیز می توان کاربردهای متعددی را متصور شد. یکی از این کاربردها محاسبه احجام مواد معدنی استخراج شده و یا قابل استخراج است که به نسبت نقشه برداری زمینی می تواند شما را به دقت بالاتری برساند. علاوه بر این به کمک یک DEM با کیفیت می توانید جریان های آب ناخواسته و کنترل نشده (نظیر باران و رسوبات) را به خوبی مدیریت و کنترل نمایید.
به کمک تصویربرداری هوایی با پهپاد و تهیه یک مدل سه بعدی با کیفیت و دقیق می توان مناطق پرخطر و حادثه خیز احتمالی را بدون مراجعه حضوری یک کارگر و آسیب رساندن به آن تشخیص داد و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی را اندیشید. همچنین این موضوع امنیت بیشتری را نیز برای مهندسین نقشه بردار جهت برداشت مناطق پرخطر نظیر لبه ترانشه ها و کوه ها فراهم می آورد.

مدیر سایت وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت آذر ونداد شمالغرب